אימונים פונקציונלים בתחנות

אימון פונקציונלי היה קיים מאז ומעולם, וייתכן שלחלקנו הוא יזכיר אפילו את ימי שיעורי ההתעמלות בבית ספר – האימון הוא מחזורי, מוגבל בזמן ובנוי בשיטת תחנות. הוא משלב בתוכו גם עקרונות מעולם הפיזיותרפיה, יוגה ופילאטיס. המטרה היא לשלב בין מערכת השרירים והעצבים בגוף לבין שיווי המשקל. העבודה מתמקדת על מספר קבוצות שרירים העובדות במקביל בעזרת תרגילים שמחקים תנועות מחיי היומיום שלנו, ובסופו של דבר העבודה על קבוצות השרירים השונות תאפשר לנו גם להתנהל בצורה טובה יותר במהלך חיי היומיום – בישיבה ממושכת, קימה ממצב ישיבה לעמידה, עליה וירידה במדרגות, הרמה של חפצים (וילדים) וכו’.

יתרון נוסף וחשוב של אימונים פונקציונליים הוא הגיוון הרב בתרגילים שמאפשרים עניין ואתגר רב בנוסף לשיפור בשיווי משקל, קואורדינציה, שרירי יציבה, כוח וסיבולת. כמובן שכל הטוב הזה מגיע יחד עם הגברת ההוצאה הקלורית והצרת היקפים.

בזמן האימון, השימוש בקבוצות שרירים רבות יחד באותה פעולה מגביר את המאמץ הגופני של השרירים השותפים, ובהתאם לכך עולה הוצאת האנרגיה.

גם בזמן מנוחה, לאחר האימון, ההוצאה האנרגטית היא רבה משום שבזמן אימון קיימת עלייה משמעותית בקצב הלב והדופק. הגוף "מתאושש" באיטיות מהאימון ועל כן עולה השריפה הקלורית המאוחרת, בזמן מנוחה – דבר המשמעותי מאד עבור אדם, המבצע פעילות גופנית במטרה לשרוף קלוריות. נוסף על כך, השימוש בקבוצות שרירים רבות בו זמנית צורך אנרגיה רבה, ועל כן מערכות אספקת האנרגיה של הגוף עובדות קשה יותר כדי להזרים לשרירים איה באמצעות הדם וכך למעשה מתבצע גם אימון אירובי ומשתפר הכושר הגופני.

האימון הפונקציונלי מתאים לכולם , רמת האימון מותאמת אישית ע"י המאמן ולפי יכולות המתאמן.

אימון K-FEAT

שיטת אימון קייפיט הינה פיתוח ישראלי המאפשרת חיבור במגוון רחב של תרגילים בערכה אחת הכוללת עבודה עם משקולת, בורד (מגלש), גומיות ורצועות.

העבודה בשיטת קייפיט עובדת בתחנות כאימון פונקציונלי ומשלבת בתוכה סגננות רבים וייחודיים כמו תליה לפלג גוף עליון ושימוש במשקל גוף לטובת עבודה על שרירי הליבה ושרירי היציבה. אימוני קייפיט משלבים חוויה מהנה עם אלמנטים מעולם הגלישה והסנובורד.

אימוני קייפיט מתאימים לכולם כולל ילדים .

ובעיקר למי שרוצה לתרגל יציבה לפני יציאה לחופשת סקי או למי שגולש בים.

האימון מאפשר לבצע עשרות סוגי אימונים: אימון חתירה, קייט, פילאטיס, סנאובורדינג, סאפ, סקי מים ועוד וכל זה בהרגשה חוויתית הגורמת למתאמן לשכוח מהקושי הפיזי.

באורבן פלייס- מתאימים את האימון לצרכי המתאמנים.

מומלץ להתנסות

אימוני עיצוב וחיטוב

אימון המתמקד בעיצוב, חיזוק והגמשת שריר הגוף שחשוב לחטב. הפעילות הינה אנאירובית ומקנה  הרגלי עבודה נכונים עם הגוף אשר מאפשרים פיתוח סיבולת, כוח שריר ותנועתיות מרפקים.

עיצוב הגוף, או חיטוב הגוף הינה שיטת אימון קצרה וממוקדת אשר נועדה לחזק שרירים ולהצר היקפים ומיועדת לאלה המעוניינים בתוצאות ממשיות ומהירות.
מסייע להפחתת אחוזי השומן בגוף ומחזק את השרירים, מעלה את חילוף החומרים הבסיסי, משפר את צפיפות העצם ואת המצב הבריאותי בכללותו.

באימון זה אנו לא מעלים דופק כלומר: לא קופצים/לא רצים ולא מזיעים.

באימון זה נשים דגש על האזורים: ישבן, ירכיים, מערכת שרירי הבטן, החזה והזרועות. במהלך האימון מתמקדת המאמנת בשריר אחד או בקבוצת שרירים. באמצעות כיווץ והידוק של השרירים הרפויים מתקבל מראה הגוף המעוצב והמהודק. התוצאות בהתאם.

אימוני יוגה

יוגה היא פילוסופיה רוחנית ואימון גופני-רוחני שמקורם בתורות החשיבה ההינדיות. כיום נפוצה היוגה בגרסאות שונות ברוב ארצות המערב, לרוב כאימון גופני למטרות בריאות והנאה.

היוגה מבקשת לתרום לאיזון הגוף והנפש ולמודעות והכרה עצמית.

באורבן פלייס מאמינים כי אימוני היוגה הם האימונים המשלימים המושלמים למתאמנים המגיעים מעולם הריצה ומעולמות הספורט התחרותי אך לא רק.

כל אדם הרוצה לשמור על בריאות הנפש והגוף, מומלץ לו להתנסות באימוני היוגה שלנו.

יוגה- אורבן פלייס זוהי אינה רק יוגה קלאסית.

אלא משלוות בתוכה מיקוד בהארכת שרירים, מתיחות , תרגילים מעולם היוגה, חיזוק שרירי ליבה , והגדלת טווחי תנועה .

מאסטר היוגה שלנו- ג'ורג' עסאלי מאמן אומנויות לחימה ויוגה שנים רבות, מוביל את קבוצות היוגה שלנו בהנאה רבה.

בסוף האימון אנחנו מרגישים גבוהים יותר, גמישים יותר וזקופים הרבה יותר.

אורבניקט- אימוני ילדים לגילאי 8-12

פיתוח שיטת אורבניקט ע"י ענת אהרונוביץ,

שיטה שהוכחה עצמה בעבודה עם הילדים- המקנה דרך עולם הספורט ביטחון להתמודדות בשטח במבחני הבגרות בספורט ושיעורי הספורט בבית הספר ולגלות אהבה והתמדה ובעיקר אמונה עצמית.

אימוני אורבניקט מיועדים לילדים בגילאים 8-12

התכנית משלבת : תרגילי טכניקה לריצה, אינטרוולים קצרים בריצה נכונה,

עבודת חיזוק עם האביזרים הכי חדשניים בשוק,

עבודת גמישות, שיווי משקל ויציבה – בעזרת אימוני K-FEAT , שיטת האימון הכי מצליחה בשוק הגורמת לילדים גם ליהנות מהאימון.

שימת דגש לחלק גוף עליון ותחתון כאחד וחיזוק שרירי הליבה .

עבודת סבולת לב ריאה

פיתוח מודעות לתזונה נכונה ובריאה ובניית ביטחון עצמי על הדרך.

אימוני TRX

ראשי תיבות של Total Body Resistance Exercises.

אימון ה־TRX נעשה כולו כנגד משקל הגוף (לעיתים נוסיף גם אביזרי אימון שונים להגברת העומס)

למעשה אימון ה־TRX נכלל בהגדרתו כאימון פונקציונאלי. הכוונה לאימון שיכול לשרת אותנו לחיוב בפעילות היומיומית השגרתית והספורטיבית שלנו ולמנוע פציעות לא רצויות

אימון זה מבוסס על רצועות כושר מיוחדות המאפשרות לבצע תרגילים מורכבים ולשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני תוך עבודה על כלל שרירי הגוף ועל מרכיבי כושר,כגון כוח מרבי, סיבולת שרירית, כוח מתפרץ, שיווי משקל, קואורדינציה, סיבולת לב ריאה, גמישות. הפעילות, הנעשית באמצעות רצועות הכושר התלויות, מאתגרת את כל שרירי הגוף תוך שימוש תמידי בשרירי הבטן- שרירי הליבה (CORE).

רצועות ההתנגדות, עליהן מתבססת השיטה, מאפשרות למתאמנים מכל הרמות לשפר את הביצועים שלהם, ואת גופם. שינוי ההתנגדות (דרגת הקושי בתרגיל) פשוט למדי ועומד על העיקרון של שינוי הזווית של הגוף. אימון ה־TRX מתאים לכלל המתאמנים, ילדים ומבוגרים, מהמתאמן המתחיל ועד למתקדמים. את דרגת הקושי אנו מתאימים בהתאם לצורך וליכולת המתאמן,.

אימון power body

שיטת אימון ייחודית וחדשנית מבית אורבן פלייס, המשלבת עבודת משקולות במוזיקה מקפיצה.

האימון עובד בדגש על שריפת שומנים וחיזוק.

האימון מדמה עבודת חדר כושר אך ללא הפסקות ומנוחה, בשל כך העבודה יעילה יותר לפיתוח סבולת שריר ובזמן קצר מייצר שריפת קלוריות מוגברת.

האימון מתחיל בעבודה על קבוצות שרירים גדולות- רגליים, חזה , גב, כתפיים, בטן ויציבה. ומסתיים בעבודה על קבוצות שרירים קטנות- פושטי וכופפי מרפק, יד אחורית, כתפיים ועוד…

האימון אנרגטי, סוחף ומשאיר אותנו עם חיוך וטעם לעוד.

עד לרגע שטסתי לסין לטובת פרויקט לימודים, שם הגעגועים למשפחה צפו ועלו והפכו לי את הבטן.

ידעתי שהדבר היחידי שירגיע אותי, יהיה להרים את האנדרופינים לאוויר.
נעלי ספורט, חצאית ריצה ואזניות… והופ, אני על מסלול ריצה סביב הקמפוס.
הלב דופק, הדם מתחיל לזרום בעורקים, המוח מתחדד, החיוך עולה על הפנים…. ריצה!!!
כנראה שזה היה רגע מחונן, כי משם הכל הסטוריה.
את שארית ימי בקמפוס אוניברסיטת סיצ'ואן במחוז צ'נגדו העברתי בריצה בכל הזדמנות,
כשחזרתי לארץ , נרשמתי למרתון ת"א , המרוץ הראשון שלי.
10 ק"מ שהיו אז קשוחים מאוד, אבל אפשר לומר שהתאהבתי.
התאהבתי בתחושות שהריצה גורמת לי, בהתרחבות הלב, בחידוד המחשבות, ביכולת הגוף להשיג בכל פעם עוד קצת, בהשרשת הביטחון, בהשפעה המדוייקת של הריצה על חיי ולהיפך.
בשנת 2015 החלטתי שאני רוצה לדעת יותר. עולם הריצה היה המהות שלי, אותו חייתי מבוקר עד לילה.
קראתי מאמרים, ספרים וקישורים רבים אודות הפסיכולוגיה והפיזיולוגיה של הריצה.
אחרי פציעה קשה בהמסטרינג שהשביתה אותי לתקופה ארוכה, הבנתי שאני צריכה ללמוד לעשות את זה נכון ומדוייק…
ידעתי שכל מה שאני מדברת עליו זה ריצה וספורט וכשזה מגיע לשם, זה תמיד מלווה עם ברק בעיניים
רציתי להחדיר את האהבה הזאת גם לסובבים אותי.